Podmienky nákupu
Obchodné podmienky, Všeobecné obchodné podmienky (VOP)
Úvod
Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len VOP) obsahujú podmienky používania služby dostupnej na stránke www.mixify.sk (ďalej len webová stránka) používateľom (ďalej len Používateľ alebo Spotrebiteľ). Technické informácie potrebné na používanie webovej stránky, ktoré nie sú zahrnuté v týchto VOP, poskytujú informácie dostupné na webovej stránke. Používaním webovej stránky Užívateľ berie na vedomie a akceptuje ustanovenia týchto VOP.
Poskytovateľ:
Názov spoločnosti: Brilliant Products Kft.
Sídlo poskytovateľa služieb: 2045 Törökbálint, Hosszúrét, 062/65 č.p. budova D1. 1. p. (Pôsobí len ako centrála, žiadny obchod, žiadne miesto vyzdvihnutia a žiadna recepcia pre zákazníkov.)
IČO: 13-09-214488
Názov registračného súdu alebo registračného orgánu: Registrový súd Metropolitného súdu
Kontakt: info@mixify.sk
Číslo bankového účtu: IBAN BE54 9673 1939 5397 (Wise Europe SA)
Daňové číslo: 26654551-2-13
Daňové číslo EÚ: HU26654551
Výber produktu
Zákazník má možnosť vybrať si alebo objednať z produktov obchodu. Zákazník môže kliknutím na vybraný produkt zobraziť jeho podrobný popis. Ak máte v úmysle nakúpiť, chcete vložiť produkt, ktorý chcete kúpiť, do virtuálneho košíka kliknutím na tlačidlo „Pridať do košíka“. Kliknutím na tlačidlo "Zobraziť" v košíku nájdete produkty vložené do košíka počas nákupu, ako aj celkovú sumu faktúry a cenu dopravy. Tu si môžu skontrolovať správnosť svojej objednávky, najmä ceny a množstvá, ktoré môžu podľa potreby meniť a opraviť. Váš košík automaticky vypočíta celkovú sumu vašej objednávky.
Odoslanie objednávky
Ak si myslíte, že množstvo produktov vo vašom košíku je správne, skontrolovali ste celkové množstvo a rozhodli ste sa ich zakúpiť, jednoducho kliknite na tlačidlo „Pokladňa“. Následne si môžete vybrať, či sa chcete prihlásiť ako už registrovaný zákazník, zaregistrovať sa ako nový zákazník alebo nakupovať bez registrácie.
Ak ste už v našom obchode nakupovali, zadajte e-mailovú adresu a heslo, ktoré ste uviedli pri predchádzajúcej registrácii. Ak sa chcete zaregistrovať ako nový zákazník, zadajte svoje nákupné údaje, ktoré systém uloží a pri ďalšom nákupe sa máte len prihlásiť. Pri nákupe bez registrácie zadajte svoju fakturačnú a dodaciu adresu.
V ďalšom kroku si vyberte vhodný spôsob doručenia a spôsob platby (dobierka, kreditná karta, bankový prevod, Paypal, hotovosť). Ak súhlasíte s obsahom objednávky, kliknutím na tlačidlo "Objednať" objednávku odošlete.
Ceny
Naše ceny sú cenníkové ceny platné v čase objednania, ktoré nájdete vedľa produktov v internetovom obchode. Ceny sú brutto vrátane 20% DPH, tieto ceny však nezahŕňajú náklady na dopravu. Cenu dopravy nájdete pri pokladni pred dokončením objednávky a v Nákupných podmienkach. Ak sa vyskytne chyba alebo vada produktov alebo cien v internetovom obchode, vyhradzujeme si právo na opravu. V tomto prípade budeme zákazníka o nových údajoch informovať ihneď po zistení alebo úprave chyby. Kupujúci potom môže objednávku ešte raz potvrdiť alebo je tu možnosť ktorejkoľvek zmluvnej strany od zmluvy odstúpiť.
RRP: Toto je posledná maloobchodná predajná cena odporúčaná dodávateľom. V našom internetovom obchode uvádzame maloobchodné ceny navrhované našimi dodávateľmi, ale cena, ktorú účtujeme, je vo väčšine prípadov nižšia, takže naši zákazníci môžu ušetriť značné sumy.
Spracovanie objednávky
Objednávky sú spracované do 24 hodín cez pracovné dni.
Možnosť opravy chýb pri zadávaní údajov
Pred stlačením tlačidla "Objednať" máte možnosť opraviť chyby pri zadávaní údajov.
Potvrdenie
Ku každej objednávke vám pošleme e-mail so spätnou väzbou. To znamená, že po zadaní objednávky dostanete automatický e-mail o prijatí objednávky a (neskôr) o predpokladanom dátume doručenia. V prípade telefonickej konzultácie zavolajte na zákaznícky servis alebo na niektoré z telefónnych čísel v emaile.
Platobné podmienky
V našej predajni je možné uskutočniť bankový prevod, platbu platobnou kartou a platbu na dobierku. V druhom prípade je potrebné uhradiť celú kúpnu cenu vrátane nákladov na dopravu v hotovosti kuriérovi pri prevzatí zásielky.
Platobnou kartou - Platby online kartou sa uskutočňujú prostredníctvom systému Barion. Informácie o kreditnej karte sa nedostanú k obchodníkovi. Poskytovateľ služieb Barion Payment Zrt je inštitúcia pod dohľadom Národnej banky Maďarska a číslo jeho povolenia je H-EN-I-1064/2013.
Doprava
Zásielky sú doručované kuriérskou službou (GLS a pod.). Dodaciu lehotu produktu opíše internetový obchod počas procesu platby a bude tiež zahrnutá v potvrdzovacom e-maile. Dodaciu lehotu si môžete dohodnúť telefonicky v potvrdzovacom e-maili.
Spôsoby dopravy: Kuriérska služba GLS
Dodacia lehota: 1-3 pracovné dni (aktuálna dodacia lehota je vždy uvedená na produktovom liste)
Náklady na dopravu: Líšia sa v závislosti od hmotnosti a hodnoty objednaného produktu (produktov) a zvoleného spôsobu doručenia a platby. Presný poplatok za dopravu sa vám vždy vypočíta automaticky, ale môžete si pozrieť aj tabuľku nižšie:
Odstúpenie od dodávky
Ak si internetový obchod nesplní svoje povinnosti vyplývajúce zo zmluvy, pretože nedisponuje tovarom uvedeným v zmluve alebo nie je schopný poskytnúť objednanú službu, je povinný o tom zákazníka informovať. Internetový obchod neuzatvára zmluvy s maloletými. Prijatím nákupných podmienok zákazník vyhlasuje, že je plnoletý.
Vrátenie produktu
Tovar prevezmeme len v pôvodnom stave a balení, v plnom množstve a kvalite.
Právo na odstúpenie od zmluvy / záruka na vrátenie
Postup pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy
Ustanovenia tohto bodu sa vzťahujú len na fyzickú osobu konajúcu mimo rámca svojho povolania, samostatnej zárobkovej činnosti alebo podnikania, ktorá nakupuje, objednáva, prijíma, používa tovar a je adresátom obchodných oznámení a ponúk súvisiacich s tovar (ďalej len Spotrebiteľ).
Od zmluvy môžete odstúpiť bez udania dôvodu do štrnástich (14) dní odo dňa prevzatia produktu, posledného dodaného produktu, Spotrebiteľom alebo ním určenou treťou osobou s výnimkou dopravcu.
Spotrebiteľ uplatňuje svoje právo na odstúpenie od zmluvy aj medzi dňom uzavretia zmluvy a dňom prevzatia produktu.
Ak chce Spotrebiteľ uplatniť svoje právo na odstúpenie od zmluvy, musí zaslať jednoznačné vyhlásenie o svojom úmysle odstúpiť od zmluvy (napríklad poštou, faxom alebo elektronickou poštou) Poskytovateľovi služieb prostredníctvom kontaktných údajov uvedených na webovej stránke. Spotrebiteľ uplatní svoje právo na odstúpenie od zmluvy v lehote, ak svoje vyhlásenie o odstúpení od zmluvy zašle Poskytovateľovi služby pred uplynutím lehoty uvedenej vyššie.
V oboch prípadoch Poskytovateľ služby bezodkladne potvrdí prijatie vyhlásenia Spotrebiteľa o odstúpení od zmluvy e-mailom.
V prípade písomného odstúpenia od zmluvy sa toto považuje za potvrdené včas, ak Spotrebiteľ odošle vyhlásenie Poskytovateľovi služby do 14 kalendárnych dní (aj v 14. kalendárny deň).
V prípade oznámenia poštou Poskytovateľ služby zohľadní na účely výpočtu lehoty dátum odoslania a v prípade oznámenia e-mailom alebo faxom čas odoslania e-mailu alebo faxu. . Spotrebiteľ zašle list doporučene tak, aby bol hodnoverne preukázaný dátum odoslania.
V prípade odstúpenia od zmluvy je Spotrebiteľ povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 14 dní od zverejnenia jeho vyhlásenia o odstúpení, vrátiť objednaný produkt na adresu Poskytovateľa. Lehota sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ v 14-dňovej lehote odošle (pošle alebo doručí) tovar kuriérovi, ktorý si spotrebiteľ objednal.
Náklady na vrátenie produktu na adresu Poskytovateľa služby znáša Spotrebiteľ. Poskytovateľ služby nie je schopný prevziať balík vrátený na dobierku. Okrem nákladov na vrátenie produktu neznášajú Spotrebiteľ v súvislosti s odstúpením od zmluvy žiadne ďalšie náklady.
Ak Spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, Poskytovateľ služieb mu bezodkladne, najneskôr však do 14 dní od doručenia vyhlásenia Spotrebiteľa o odstúpení od zmluvy, vráti všetky protiplnenia, ktoré Spotrebiteľ zaplatil, vrátane nákladov na dopravu (zaplatených za doručenie), okrem vzniknuté dodatočné náklady.že si Spotrebiteľ zvolil iný spôsob dopravy, ako je najlacnejší štandardný spôsob dopravy ponúkaný Poskytovateľom služby. Poskytovateľ služby je oprávnený zadržať vrátenie peňazí, kým produkt nevráti alebo kým spotrebiteľ neposkytne dôveryhodný dôkaz o jeho vrátení: Poskytovateľ služby vyberie z týchto dvoch dátumov skorší dátum.
Pri vrátení peňazí používa Poskytovateľ služby iba bankový prevod pri objednávkach platených bankovým prevodom alebo na dobierku a v prípade online platby bankovou kartou uplatňuje Poskytovateľ služby vrátenie peňazí bankovou kartou. Spotrebiteľovi nevznikajú žiadne dodatočné náklady v dôsledku použitia týchto spôsobov vrátenia peňazí.
Spotrebiteľ zodpovedá za znehodnotenie produktu len vtedy, ak k nemu došlo v dôsledku používania nad rámec toho, čo je potrebné na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti produktu.
Predávajúci si však môže uplatniť nárok na náhradu škody vzniknutej v dôsledku nesprávneho používania tovaru. Ak tovar vrátený na základe práva na odstúpenie od zmluvy nie je v bezchybnom stave, ktorý je možné opätovne predať, zákazník zodpovedá za škodu, ak poškodenie, zničenie alebo iná nemožnosť vrátenia tovaru bola spôsobená úmyselne alebo z nedbanlivosti. Ak sa pri otváraní za prítomnosti doručujúcej osoby (poštový kuriér, kuriér) zistí poškodenie produktu a k poškodeniu došlo pred prevzatím tovaru, je doručovateľ povinný spísať škodový protokol. Akékoľvek poškodenie alebo nedostatok obsahu pri doručovaní zásielky musí byť uvedené vo vecnej správe medzi prevodcom a nadobúdateľom! Za prípadný neskorší nedostatok obsahu alebo poškodenie nemôžeme niesť zodpovednosť!
Znenie nariadenia vlády o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy si môžete stiahnuť z webovej stránky Národného úradu na ochranu spotrebiteľa, ako aj získať odpovede na často kladené otázky.
„Vzor prehlásenia o odstúpení od zmluvy
(vyplňte a vráťte len v prípade, že chcete odstúpiť od zmluvy)
Adresát:
Ja, nižšie podpísaný, vyhlasujem, že uplatňujem svoje právo na odstúpenie od zmluvy v súvislosti so zmluvou o predaji nasledujúcich produktov alebo o poskytnutí nasledujúcej služby:
Dátum uzavretia zmluvy / dátum prijatia:
Objednávacie číslo produktu (voliteľné):
Meno spotrebiteľa (spotrebiteľov):
Adresa spotrebiteľa (spotrebiteľov):
Číslo spotrebiteľského bankového účtu:
Komentár / popis chyby (voliteľné):
Podpis spotrebiteľa (spotrebiteľov): (iba pre papierové vyhlásenie)
Dátum “
V ktorých prípadoch nemá Spotrebiteľ právo na odstúpenie od zmluvy
Ak ide o zmluvu o poskytnutí služby, po vykonaní celej služby, ak Poskytovateľ služby začal s plnením s výslovným predchádzajúcim súhlasom Spotrebiteľa a Spotrebiteľ berie na vedomie, že stráca právo na odstúpenie od zmluvy po vykonaní plnenia, celej služby.
Pokiaľ ide o produkt alebo službu, ktorých cenu alebo poplatok nemôže poskytovateľ služieb ovplyvniť peňažným trhom, môže počas 14-dňovej lehoty na odstúpenie od zmluvy dôjsť k možným výkyvom.
V prípade neprefabrikovaného produktu, ktorý bol vyrobený Poskytovateľom služby na základe pokynov Spotrebiteľa alebo na výslovnú žiadosť, alebo v prípade produktu, ktorý bol jasne prispôsobený Užívateľovi.
Ak ide o výrobok, ktorý podlieha skaze alebo si krátkodobo zachová svoju kvalitu.
V prípade zapečateného produktu, ktorý zo zdravotných alebo hygienických dôvodov nie je možné po otvorení po doručení vrátiť.
Za výrobok, ktorý je svojou povahou po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným výrobkom.
Ak ide o alkoholický nápoj, ktorého skutočná hodnota závisí od výkyvov na trhu mimo kontroly Poskytovateľa služby a ktorého cena bola zmluvnými stranami dohodnutá v čase uzavretia kúpnej zmluvy, zmluva však bude vykonávané až po tridsiatom dni.
V prípade obchodnej zmluvy, v ktorej Poskytovateľ služby navštívi Užívateľa na výslovnú žiadosť Spotrebiteľa za účelom vykonania neodkladnej opravy alebo údržby.
Pri predaji a kúpe zapečatených zvukových a obrazových záznamov a kópií počítačového softvéru, ak Spotrebiteľ po dodaní otvoril obal.
Pre noviny, periodiká a časopisov, okrem zmlúv o predplatnom.
V prípade zákaziek zadávaných verejnou dražbou.
V prípade zmluvy o poskytnutí ubytovania, dopravy, prenájmu áut, stravovacích alebo voľnočasových služieb s výnimkou pobytovej služby, ak je v zmluve stanovený termín plnenia alebo lehota.
Pokiaľ ide o digitálny dátový obsah poskytovaný na nehmotných nosičoch, ak Poskytovateľ služby začal s plnením s výslovným predchádzajúcim súhlasom Spotrebiteľa a Spotrebiteľ zároveň vyhlásil, že po začatí Spotrebiteľa stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
Klauzula o vlastníctve
Dodaný tovar zostáva až do úplného zaplatenia kúpnej ceny majetkom dodávateľa. V prípade chybných, neakceptovateľných objednávok bude produkt vyskladnený na meno „nového“ majiteľa a po ďalšom úspešnom predaji bude protihodnota vyplatená novému majiteľovi!
Záručné podmienky
Záručnú reklamáciu je možné uplatniť predložením jedného z nižšie uvedených dokumentov:
- Záručný list alebo faktúra vystavená našou spoločnosťou
Ak chýbajú, nemôžeme uznať reklamáciu!
Zariadenia dovezené do našej spoločnosti so záručným problémom budú postúpené nášmu príslušnému dodávateľovi, ktorý pre našu spoločnosť zabezpečí záručné zázemie, ktorý zabezpečí ich opravu v čo najkratšom čase v súlade s príslušnou legislatívou. Doba opravy pri záručných opravách a prehliadkach je štandardne 2-3 pracovné dni, servisy si však vyhradzujú právo túto lehotu v odôvodnených prípadoch predĺžiť.
72-hodinová výmena sa vzťahuje len na produkty, ktoré zlyhali počas určeného používania. Aby sa predišlo výmene porúch spôsobených nesprávnym používaním (napr. rozdrvené, namočené, šliapnuté atď. v dôsledku pádu), výrobcovia a distribútori vykonávajú 72-hodinovú výmenu len na základe oficiálneho servisného posudku. V súlade s tým by sa v prípade zlyhania produktu do 72 hodín mali vykonať nasledujúce opatrenia:
Ak je zrejmé, že porucha nastala v dôsledku zamýšľaného používania do 72 hodín, samozrejme zabezpečíme okamžitú výmenu.
Ak zamýšľané použitie nie je jasné, náš internetový obchod sa zaväzuje vymeniť chybný produkt do 72 hodín len s vedomím oficiálneho odborného servisu.
V prípade poruchy výrobku je potrebné postupovať podľa záručného listu, ktorý je súčasťou balenia alebo faktúry.
Náklady na garantované vrátenie vždy hradí kupujúci. Samozrejme, ak sa po vrátení ukáže, že ide o vadu materiálu alebo problém, na ktorý sa vzťahujú záručné podmienky, webový obchod spätne preplatí náklady na doručenie.
Servisná prehliadka záručných produktov je bezplatná, ak sa však pri prehliadke ukáže, že testovaný produkt funguje bezchybne alebo má chybu vyplývajúcu z nesprávneho používania, budeme zákazníkovi účtovať poplatok za kontrolu vo výške 8 000 HUF + DPH .
V prípade problémov opravených treťou stranou alebo v dôsledku nesprávnej manipulácie, nastavenia a na ktoré sa nevzťahujú záručné podmienky, nebudeme môcť preplatiť náklady na doručenie.
Upravenie alebo zrušenie objednávky
Podľa zákona CVIII 2001. softvér internetového obchodu predávajúceho pri zadávaní objednávky odošle kupujúcemu bezodkladne oznámenie o realizácii objednávky. Toto oznámenie nepredstavuje zmluvu medzi predávajúcim a kupujúcim! Kupujúcemu iba oznámi, že vaša požiadavka na objednávku bola zaevidovaná a postúpená našim systémom kompetentnému pracovníkovi predávajúceho.
Ak ho kupujúci neobdrží do 48 hodín, ponukové povinnosti kupujúceho zanikajú.
Predávajúci dá kupujúcemu možnosť stornovať objednávku elektronicky do začatia objednávky. Pri začatí plnenia objednávky bude zákazník informovaný e-mailom a/alebo telefonicky o predpokladanom trvaní plnenia a skutočnosti začatia plnenia, následne je možné objednávku zrušiť iba prostredníctvom z kontaktov v časti "Kontakt"
Neskoršie zmeny objednávky je možné vykonať len písomnou formou e-mailom (info@mixify.sk).
Vybavovanie reklamácií
Spotrebiteľ je povinný preberať objednaný tovar po položkách a v prípade poškodeného alebo neúplného tovaru spísať pri prevzatí s kuriérom škodový protokol.
V prípade poškodenia balíka, ak je rozpoznateľné, treba o tom ihneď pri doručení zásielky informovať kuriéra.
V opačnom prípade alebo v prípade krytej škody musí byť reklamácia nahlásená písomne do 72 hodín od doručenia, ak je možné preukázať, že škoda vznikla z dôvodu, ktorý možno pripísať poskytovateľovi služby. V prípade nahlásenia chyby do 72 hodín naši kolegovia pošlú kuriérom pre produkt do 1 pracovného dňa zdarma, preto odporúčame v e-maile napísanom pri nahlásení uviesť adresu vyzdvihnutia. Ak adresa prijatia chýba, naši kolegovia to uvedú v odpovedi na e-mail. Ak vašu adresu na vyzdvihnutie nedostaneme písomne do 72 hodín od oznámenia, nebudeme už môcť poskytovať bezplatné doručenie kuriérom.
Nedodržanie vyššie uvedených termínov bude mať za následok diskvalifikáciu.
V prípade akýchkoľvek ďalších problémov, ktoré sa vyskytnú neskôr, bude Poskytovateľ služby postupovať v súlade s pravidlami platnými pre písomnú reklamáciu.
Poskytovateľ služby odpovie na prijatú reklamáciu písomne do 30 dní na uvedenú e-mailovú adresu - ak je dostupná - alebo poštou.
Ak je reklamácia zamietnutá, Poskytovateľ služby informuje Spotrebiteľa o dôvode zamietnutia.
Spotrebiteľ môže podávať sťažnosti spotrebiteľov súvisiace s produktom alebo činnosťou Poskytovateľa služieb písomne tu:
Názov spoločnosti: Brilliant Products Kft.
Poštová adresa: 2045 Törökbálint, Hosszúrét, 062/65 hrsz D1. ép. 1. em.
E-mail: info@mixify.sk
Alternatívne riešenie sporov a spotrebiteľský dozor
- Kupujúci – spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na info@mixify.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. Viac informácií k alternatívnemu riešeniu sporov: https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi
2. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
Zápisnica obsahuje:
a) meno, adresa a vyhlásenie objednávateľa, že súhlasí so spracovaním údajov zaznamenaných v zápisnici podľa vyhlášky,
b) opis hnuteľného majetku zakúpeného na základe zmluvy medzi stranami
c) dátum plnenia zo strany Poskytovateľa služby,
d) dátum oznámenia chyby,
e) popis chyby,
f) právo, ktoré chce spotrebiteľ uplatniť na základe svojej reklamácie,
g) spôsob vybavenia záruky alebo záručnej reklamácie alebo dôvod zamietnutia reklamácie alebo práva na uplatnenie podľa nej.
Ďalšie možnosti uplatnenia práva
Spotrebiteľ môže za účelom mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov súvisiacich s kvalitou a bezpečnosťou výrobkov a uplatňovaním práva o zodpovednosti za vady, ako aj s uzavretím a plnením zmluvy začať konanie u zmierovacieho orgánu pri profesijnej komore bydliska, počas ktorého má Poskytovateľ služby povinnosť spolupracovať.
Ak spotrebiteľ koná prostredníctvom splnomocnenca, splnomocnenie musí byť priložené k žiadosti.
Poskytovateľ služieb nepodlieha ustanoveniam žiadneho kódexu správania.
Záruka na príslušenstvo, záruka na výrobok a záručné práva
Informácie o záruke na príslušenstvo, záruke na výrobok a záruke sú podľa zákona uvedené v prílohe I.
Zákazník môže potvrdiť a predložiť svoje záručné nároky na kontaktných údajoch uvedených v časti s údajmi poskytovateľa služieb.
Príloha I.
1. Záruka na príslušenstvo
V akých prípadoch môže klient uplatniť právo na záruku na príslušenstvo?
V prípade chybného plnenia mandanta môže mandant uplatniť u spoločnosti nárok na záruku v súlade s pravidlami občianskeho zákonníka.
Aké práva má Klient na základe svojej záručnej reklamácie?
Klient môže podľa svojej voľby uplatniť nasledujúce záručné nároky:
Môžete požiadať o opravu alebo výmenu, pokiaľ nie je pre vás možné splniť požiadavku podľa vášho výberu alebo by to podniku spôsobilo neúmerné dodatočné náklady. Ak ste nepožiadali alebo ste nemohli požiadať o opravu alebo výmenu, môžete požiadať o pomerné zníženie protihodnoty alebo si poruchu môžete dať opraviť na vlastné náklady alebo ju opraviť, prípadne môžete od zmluvy odstúpiť.
Môžete prejsť z vybratej záruky na príslušenstvo na inú, ale budete znášať náklady na prevod, pokiaľ to nebude odôvodnené alebo dané podnikom.
Aká je lehota na reklamáciu?
Chybu musíte nahlásiť ihneď po jej zistení, najneskôr však do dvoch mesiacov od zistenia chyby. Chcel by som vás však upozorniť na skutočnosť, že po premlčacej lehote dvoch rokov od plnenia zmluvy už svoje záručné práva nemôžete uplatniť. V prípade použitého tovaru táto lehota nepresiahne jeden rok.
U koho si môžete uplatniť záručný nárok?
Svoj nárok na záruku na spotrebný materiál môžete uplatniť voči svojej firme.
Aké sú ďalšie podmienky na uplatnenie vašich záručných práv?
Do šiestich mesiacov od plnenia neexistujú žiadne iné podmienky na uplatnenie záručného nároku okrem oznámenia chyby, ak potvrdíte, že produkt bol poskytnutý Poskytovateľom servisu. Po šiestich mesiacoch odo dňa plnenia však musíte preukázať, že vami zistená vada existovala už v čase plnenia.
2. Záruka na produkt
V akých prípadoch môžete uplatniť svoje záručné práva na produkt?
V prípade vady hnuteľnej veci (produktu) si môžete podľa svojej voľby uplatniť právo alebo nárok na záruku na produkt uvedený v bode 1.
Aké práva máte na základe záručného nároku na výrobok?
V rámci reklamácie produktu môžete požadovať iba opravu alebo výmenu chybného produktu.
V akom prípade sa výrobok považuje za chybný?
Výrobok je chybný, ak nespĺňa kvalitatívne požiadavky platné v čase uvedenia na trh alebo ak nemá vlastnosti určené výrobcom.
Aká je lehota na uplatnenie záruky na výrobok?
Svoj nárok na záruku na výrobok si môžete uplatniť do dvoch rokov od uvedenia výrobku na trh výrobcom. Uplynutím tejto lehoty na to zaniká.
Proti komu a za akých ďalších podmienok môžete uplatniť svoj nárok na záruku na výrobok?
Záruku na výrobok môžete uplatniť len u výrobcu alebo distribútora hnuteľného majetku. V prípade reklamácie produktu musíte preukázať vadu produktu.
V ktorých prípadoch je výrobca (distribútor) oslobodený od záručnej povinnosti na výrobok?
Výrobca (distribútor) je oslobodený od záručnej povinnosti iba vtedy, ak môže preukázať, že:
výrobok nevyrobil ani neuviedol v rámci svojej podnikateľskej činnosti, príp.
vada nebola zistiteľná v čase uvedenia na trh vzhľadom na vedecké a technické poznatky, príp.
- chyba výrobku je spôsobená aplikáciou legislatívy alebo záväzného úradného predpisu.
Stačí, ak výrobca (distribútor) preukáže dôvod na oslobodenie.
Upozorňujeme, že z dôvodu rovnakej chyby si nemôžete uplatniť záruku na výrobok a zároveň záruku na výrobok. Ak je však váš nárok na záruku na výrobok úspešne uplatnený, môžete si uplatniť nárok zo záruky výrobcu voči výrobcovi na vymenený výrobok alebo opravený diel.
3. Záruka
V akých prípadoch môžete uplatniť svoje právo na záruku?
V prípade chybného plnenia Poskytovateľ služby (IX. 22.) nariadenia vlády.
Aké máte práva a v akej záručnej lehote?
Ročná záručná doba, 151/2003. (IX. 22.) korm. v súlade s pravidlami tohto nariadenia.
Kedy je podnik oslobodený od záručnej povinnosti?
Záručnej povinnosti sa spoločnosť zbaví len vtedy, ak preukáže, že príčina vady nastala po plnení.
Upozorňujeme, že pre tú istú chybu nemôžete súčasne uplatniť záruku a reklamáciu záruky ani reklamáciu produktu a záruku, ale máte nárok na práva vyplývajúce zo záruky bez ohľadu na práva uvedené v bodoch 1 a 2.
Platí od 10.02.2019.